Ny kategori!

Min diabetes.

Nu tänkte jag skriva ett ganska långt inlägg om min diabetes.
Jag har dibetes som en del vet !
Jag går hos 2 diabetes sköterser som heter Daga & Tina min doktor heter Olav kussner.
Jag har haft diabets i ca 4 år.
Jag tyckte det var jobbigt när jag fick det men jag visste vad det var för min pappa, min morfar, min syssling och min låtsas morfar (kent.) Det ligger ppå alla sidor min mammas, min pappas och min låtsas morfars sida.
När jag fick diabetesen las jag in på sjukhus och började ta blodprov och sprutor i magen dom såg ut såhär:

Detta är sptutorna.

mätaren till blodsockret.

stickare.

Så såg det ut som jag andvänede i början av min diabetes.
Sen efter ca 2 år som diabetiker fick jag en rosa animas pump, som ser ut såhär;

det är själva den man tar insulinet med.

insulinbehållare.

Så ser det ut fast jag har en rosa sån oc´h sätter den på magen

Denna har jag fortfarande och funkar jätte bra , ibland är det lite jobbigt att byta nålen men det går tillslut ! :)
Men idag fick jag en kontiunelig (stav...) blodsocekr mätare, som sitter i armen såhär;



Så tjock är den !!
Den sitter på armen som ni såg!
Så här ser den andra ut som sitter i midjan på mej, den är trådlös !!!! :D (amazing jagvet!!)

så ser dden ut!

Nu hiinner jag inte skriva mera !
;(

men eftersom jag har skaffat ne kategori så kommerni få se mer av mej & min diabetes ! ;)

kram och gonatt !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0